Just do it, and do it again!


Jeg har fått en del spørsmål om trening og kosthold, men jeg har aldri tatt meg til mot å skrive så mye om det. Jeg trener fire ganger i uka med tre dager restitusjon for at kroppen skal bygge opp de musklene som blir nedbrudt under trening. Før trente jeg hardt og intensivt hver dag. Det funka ca. èn måned, men jeg stagnerte og ingen resultater ble synlig. Nå presterer jeg mer på trening + at resultatene kommer mye raskere. To fluer i en smekk! Det høres litt skummelt ut for de som trener hver eneste dag, men tro meg - det funker! Dessuten trener jeg mer styrke enn kondisjon. Jeg bruker de såkalte restitusjonsdagene på rask gåing eller vanlige turer slik at jeg får rørt meg i hviledagene (da dette er veldig viktig!). Å være i aktivitet er viktig uansett, det handler bare om å ikke overdrive. Å trene styrke tærer på musklene om man ikke lar dem få den hvilen de trenger. Men det trenger ikke nødvendigvis å være riktig for deg - å ha slike treningsdager. Det er rikgit for meg. Derfor er det viktig å finne ut slike ting selv. Vi er alle forskjellige! 

Dette er et Release Your Potential program jeg har fulgt et års tid nå (med litt endringer og pauser underveis). Kan ikke si jeg har vært så effektiv, men jeg har klart meg bra. Jeg har tenkt å fortsette med programmet to måneder til (effektivt), så skal jeg endre og legge til flere øvelser for andre muskelgrupper. Gleder meg! Har allerede lyst til å legge til øvelser nå, men tror jeg skal vente. Kommer tilbake til dette programmet i et senere innlegg. Kanskje jeg får tatt bilder av de forskjellige øvelsene også. Nå skal jeg bare bli frisk, så er jeg back on track igjen. 

..
Do it no matter what. If you believe in it, it is something very honorable. If somebody around you or your family does not understand it, then that's their problem. But if you do have a passion....just do it!
Mario andretti quotes.


  2 kommentarer på "Just do it, and do it again!"

Postet av: Caroline in London
Herlig innlegg! Jeg er helt enig :)
28.jan.2012, 14:03
URL: http://londonupdates.com
Postet av: Luisa
Så gøy at flere skriver om trening og slikt nå :) Det er viktig å ha en restitusjonstid på 48 min etter styrketrening, så kan man heller trene kondisjon de dagene mellom for det kan man heldigvis trene hver dag :)

Legg igjen en kommentar

Navn:
Husk meg?
E-post:

Bloggadresse:

Kommentar:

Designet er laget av CAROLINE MARIA


Velkommen!




her kan du skrive hva du heter, hvor gammel du er og hva bloggen din handler om. min offisielle blogg kan du finne her.

arkiv


Februar 2012
Januar 2012
Desember 2011
November 2011
Oktober 2011
September 2011
August 2011
Juli 2011
Juni 2011
Mai 2011
April 2011
Mars 2011

kategorier


Blogg
Cravings
DIY
Hverdag
New in
Outfit
Skjønnhet & velvære
Tips
Trening

favoritter


ACNE
LOOKBOOK
STOCKHOLM STREETSTYLE
VANILLASECENTED

designet er laget av:


Caroline Maria

hits